Underevenemang och tillval
Ett underevenemang är ett tillval som läggs till i evenemanget, om man t.ex. skall kunna välja storlek på tröja, typ av hotellrum, välja middag eller olika typer av seminarium dom vill anmäla sig till. Dessa kan också få en extra kostnad eller rabatt som läggs till på fakturan. När du är inne på aktuellt evenemang så klickar du på knappen ”Skapa underevenemang” uppe till höger.
Detta formulär påminner lite om evenemangsformuläret, men många av alternativen är redan förinställda eller saknas. Längst ner kan du välja om all data skall visas (plats etc) eller endast namn alt. pris. Även dessa kan du spara som mallar. Om tillvalen inte har någon specifik tidpunkt/datum eller annan plats än huvudevenemanget så rekommenderar vi att du väljer endast namn alt pris visas. Då kommer det inte med så mycket information på tillvalet.
Observera att tillvalen gäller samtliga i bokningen, så en bokning på flera personer så kommer alla att få samma tillval.
Tillvalet kan du se ur administrativ vy när underevenemanget har sparats. Då kommer den upp som ett tillval längst ner på evenemanget.
För att kunna redigera ett underevenemang så går du till listan med Evenemang och letar upp evenemanget i listan. Till vänster om evenemanget så har det nu dykt upp ett ”+” och när du trycker på detta så vissas alla aktuella underevenemang. Ändra i evenemanget genom att trycka på ändra-knappen till höger som ser ut som ett papper och penna.
I denna vy hittar du även bokningslistan i form av en lista som finns både på huvudevenemang och underevenemang. Däremot kan du via underevenemanget ta ut en egen lista över alla som bokat sig på detta tillval. Däremot kan du enkelt se dessa tillval på bokningslistan för hela evenemanget.