Återinträde medlem
Om en medlem inaktiverats eller har avslutats men efter en tid vill återinträda igen så går det bra.
Återinträde medlem som fortfarande finns i registret
Om en medlem vill återinträda innan profilen gallrats bort (se Personuppgiftsbiträdesavtalet för att se era gallringsintervaller) så är det enkelt att ordna.
1. Aktivera medlem: Aktivera på medlemmen genom att ändra status från borttagen/inaktiv till aktiv.
2. Ny faktura: Om medlemmen skall få en faktura så behöver du lägga in en icke löpande avgift motsvarande den löpande avgiften som medlemmen har idag, t.ex. 11. Medlemskap - ny faktura. Låt den löpande avgiften ligga kvar också så att medlemmen får faktura vid årsfaktureringen. För mer info om avgifter, se avsnitt "Avgifter" : https://foreningshusetmedlemssystem.kb.kundo.se/guide/avgifter?category=medlem
3. Skuld: Om medlemmen har en skuld så behöver den tas bort. När du aktiverar medlemmar med en gammal skuld så blir den gamla skulden aktiv och en påminnelse kanske kommer att skickas ut. För att avskriva skulden, klicka på ekonomifliken på medlemmen, klicka på fakturan du vill kreditera och välj knappen "Kreditera". Se avsnittet om detta i denna guide: https://foreningshusetmedlemssystem.kb.kundo.se/guide/ekonomifliken?category=medlem
Bortgallrad medlem
Om medlemmen vill återinträda men finns inte kvar i medlemsregistret, då behöver medlemmen läggas upp på nytt. Medlemmen kan göra detta själv om föreningen har tjänsten för webbformulär "Bli medlem". En administratör kan också manuellt lägga in medlemmen i registret under "Ny medlem".
Se guide för att skapa en ny medlem: https://foreningshusetmedlemssystem.kb.kundo.se/guide/ny-medlem?category=medlem