Kansliet

Börja ett e-postmeddelande, knappar och textformatering

Uppdaterad


Skapa ett e-postmeddelande

Det finns några olika alternativ att börja med ett e-postmeddelande på. När du kommit in på Skicka e-post är det alltid förvalt nytt e-postmeddelande, alltså ett helt tomt e-postmeddelande, men i rullistan kan du välja om du istället vill utgå från ett utkast eller en mall. Du kan också utgå från ett redan skickat e-postmeddelande. Då går du in på fliken E-postmeddelanden, trycker på det e-postmeddelande som du vill utgå från och trycker på knappen ”Använd” uppe till höger.


Oavsett om du väljer att skapa ett nytt e-postmeddelande eller utgår från ett befintligt e-postmeddelande/mall/utkast så börjar du med att fylla i rubrik. Rubrik kallas ibland ämne eller ämnesrad. Detta är 

När du fyllt i rubriken är det dags att skriva själva e-postmeddelandet. Det finns flera möjligheter att formatera meddelandet. Föreningshuset kan också hjälpa till att skapa mallar för utskick så ni får enhetliga utskick. 


Knappar


I den övre verktygsraden finns dropdown-menyer med samtliga funktioner. Det som står till höger i grå text är kortkommandon för de olika funktionerna.


I den undre raden är det genvägar till de mest använda funktionerna som finns i dropdown-menyerna. Om du håller muspekaren över en ikon ser du vilken funktion det är.


I den undre raden finns även en dropdown-meny med förinställda textformat för att förenkla formateringen ­av texten.

warning Created with Sketch.